środa, 19 lipca 2017

Rick Riordan - Percy Jackson i bogowie olimpijscy

Percy Jackson i bogowie olimpijscy, wrażenia z książki, którą napisał Rick Riordan oraz jej ekranizacji.

Coś mi ostatnio czytanie idzie sprawniej, niż przez ostatnie 4 lata. Nawet w końcu ruszyłam książkę, która zalega mi na regale chyba od roku. Doczekała się już ekranizacji, a ja dopiero się za nią zabrałam. Nadrabiam zaległości.

Zdecydowanie książka dla młodszego czytelnika niż ja, w końcu jej głównym bohaterem jest nastolatek, co jednak zupełnie mi nie przeszkadza. Lubicie greckie mity? Ja ogólnie lubię mitologię, pomagała mi przetrwać język polski w liceum, bo do pozytywizmu był on dla mnie totalną męczarnią. 

Bogowie we współczesnym świecie, tacy jak byli kiedyś, ze wszystkimi swoimi przywarami? Płodzący współczesnych herosów? Co ich łączy? Dysleksja, bo mózg jest zaprogramowany na grekę i częste zmiany szkoły

Książka jest dobrze napisana, wystarczająco lekko, akcja jest szybka i zabawna. Mierzy się z niektórymi problemami nastolatków. Zdecydowanie nie jest to pozycja dla wszystkich. Ale jako ekranizacja może być z tego przyjemne kino familijne, dla rodziny o trochę dłuższym stażu, bo w końcu przemocy jednak trochę tu uświadczymy. Z przyjemnością zabiorę się za kolejne tomy.

Moja ocena 7/10
Wydawnictwo Galeria Książki 

Następnego dnia po skończeniu książki zabrałam się za film z 2010, kiedyś widziałam jakieś fragmenty, ale całości nie widziałam. Zmarnowany potencjał książki. To raczej luźna interpretacja, w ciężkostrawnej otoczce. Wiedziałam, że na genialne kino raczej nie ma co liczyć, ale jednak po cichu się łudziałam, może po prostu nie jestem odpowiednim odbiorcą. 

Moja ocena 5/10

Percy Jackson i bogowie olimpijscy, wrażenia z książki, którą napisał Rick Riordan oraz jej ekranizacji.
TOP